Nová funkce Instagramu Collab organicky zvýší dosah a přinese nové publikum

V dnešním digitálním světě je Instagram nejen oblíbeným zábavním médiem, ale také nezbytným nástrojem pro podnikatele, marketéry a influencery, kteří se snaží budovat a rozšířit svou online značku.

Instagram Collab zjednodušuje sdílení

Nedávno Instagram představil novou funkci, která usnadňuje spolupráci a sdílení obsahu mezi uživateli. Jedná se o funkci “Collab”, neboli “Pozvat spolupracovníka”.

Tato inovativní vlastnost umožňuje, jak už její název přirozeně napovídá, pozvat spolupracovníky na sdílení příspěvků, což významně zjednodušuje proces sdílení obsahu na obou profilech. 

Konec problémů pro spolupráce v marketingu

Dříve, když značky spolupracovaly s klienty nebo partnery na sdílení příspěvků na Instagramu, musely se postarat o to, aby každá strana sdílela obsah zvlášť na svých profilech. To bylo zdlouhavé a náročné, zejména pokud se jednalo o pravidelnou spolupráci nebo větší projekty. Problém navíc spočíval i v koordinaci textů k příspěvkům, hashtagů, označení apod., aby marketingové sdělení bylo jednotné a splňovalo předem domluvená pravidla spolupráce. Nová funkce Instagramu, která umožňuje pozvat spolupracovníky na sdílení příspěvků, řeší tento problém a usnadňuje spolupráci mezi agenturami, firmami a jejich partnery.

Jak funguje “Pozvat spolupracovníka”

Jak to funguje? Pokud na Instagramu připravujete ke sdílení příspěvek, který chcete zveřejnit na svém profilu a také na profilu vašeho klienta nebo spolupracovníka, můžete jednoduše použít novou funkci pozvání.

Před zveřejněním příspěvku klikněte na “Označit lidi” a vyberte možnost "Pozvat spolupracovníka". Následně zvolte příslušný profil, který chcete zapojit. Spolupracovník obdrží oznámení, a pokud spolupráci schválí, může příspěvek sdílet ve svém vlastním feedu, aniž by ho musel zvlášť vytvářet a sdílet.

Pozor ale na počet spolupracovníků - dalším autorem příspěvku může být už pouze jeden profil. 

Hlavní výhody nové funkce Instagramu: efektivita a vyšší dosah

Největší výhodou je jednoduchost a efektivita sdílení. Díky této nové funkci se značkám otevírá jednoduchý a efektivní způsob sdílení obsahu se klienty a partnery. Ušetří to čas a usnadní komunikaci mezi všemi zúčastněnými stranami. Stejně tak je to u influencer marketingu, který se touto novou funkcí také zjednodušuje.  

Koordinované sdílení má však i další nespornou výhodu, která se projeví ve vámi sledovaných metrikách. Funkce “Collab” totiž zvýší dosah vašeho příspěvku. Post se zobrazuje na obou profilech a sčítají se u něj lajky a komentáře od obou autorů. To algoritmus Instagramu vyhodnocuje kladně, a tak Instagram zobrazí váš příspěvek většímu publiku. 

Díky “Pozvat spolupracovníka” můžete navíc oslovit větší počet uživatelů bez placené reklamy a dostat se do povědomí sledujících partnerského profilu. Oslovíte je organicky a některé z nich můžete konvertovat ve vaše zákazníky či klienty. 

Myslíte, že má funkce “Collab” smysl? Za nás určitě ano!


Next
Next

Mají emoji místo v marketingu?